HTML

Online Ofő - Trefort 9.a

Ez az ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola 8.a osztályának információs honlapja.

Friss topikok

  • Peterdi János: Igen volt. Egy füzetbe diktált táblázat kitöltése: alfa béta a b ... (2009.04.07. 17:37) leckék - április7., kedd
  • Tóth Bendegúz: Ma beszéltünk... Akkor majd elkészítem az oldalt (amennyiben végre lessz időm), és kihirdetem... M... (2009.03.18. 20:32) leckék - március 16., hétfő

Linkblog

2009.03.10. 21:55 Keisz Ágoston

Leckék - csütörtök, péntek, hétfő

 A hiányzóknak és a nem hiányzóknak az alábbiakban küldöm az iskolában
a múlt hét csütörtök óta történt tanulással kapcsolatos események
rövid leírását és a házi feladatokat.

Remélem, holnap a többi tantárgyról is beszámolhatok (a többi nyelvi
csoport, illetve a csütörtöki biológia és kémia csoport).

A leírást szeretném még kiegészíteni azzal, hogy csütörtöktől a
szokott módon kérdezni fogom Petőfi Sándor Nemzeti dal c. versét.
Szerdán még a Himnusz lesz terítéken - és természetesen bárki, aki
addig még nem mondta fel a verset, nyugodtan jöhet és fölmondhatja.
Különösen ajánlom ezt a lehetőséget azoknak, akik egyest szereztek
belőle, így kitörölhetik az egyest. 



□        Csütörtök:

o        Kémia óra elején dolgozatot írtunk az eddigiekből (az emberi
szervezet tápanyagai), majd egy kistanár tanított (ugyanaz, aki első
félévben biológiából volt) a vízről. Volt egy kísérlet, a vizet
bontottuk fel alkotórészeire, majd csoportokban néztük át a tankönyv
„A víz a környezetünkben” c. fejezetét (64-67. o.) A házi feladat ezt
a fejezetet átolvasni és öt példát írni a természetben előforduló
oldatokra (pl. tengervíz).

o        Történelem órán a tanár úr kiosztotta a témazárókat, a
hiányzóké még mindig nála van. A házi feladat a dolgozatok kijavítása
és aláíratása volt, akik ezt az előző témazáróval nem tették meg,
mínuszt kaptak. A határidő most csütörtök (március 12.)

o        Irodalom órán a civilizáció-barbárság ellentét a Viharban
való megjelenéséről és Prospero neveléséről (célja, módszerei,
„célpontjai”) volt szó. Óra végén a tanár úr beszedte az órai és a
házi feladat füzeteket.

o        Testnevelésből nem volt házi feladat.

o        Német órán csoportos játékkal ismételtük át az eddigi
témákat: környezetvédelem, felszólító mód, a”Der Pelzmantel” című
történet és az ezekhez kapcsolódó feladatok. Ez tulajdonképpen az
összefoglaló óra volt. A házi feladat: mindent megtanulni és átnézni.

o        Színjátszón tovább haladtunk a színdarabbal, ezúttal főként
azokat a jeleneteket próbálva, amelyekben szerepelt a postás és/vagy
az ügyvéd (meg Don Loló, Donna Antonia és Pé koma).



□        Péntek:

o        Fizika órán megírtuk a témazáró dolgozatot a dinamika anyagrészből.

o        Német órán megírtuk a témazárót a környezetvédelem témakörből.

o        Matematika órán tovább gyakoroltuk a különböző szerkesztési
feladatokat. A lecke: a geometria példatárból: 1196./b) 1197./a) 1141.
és 1122. példa.

o        Ének órán a tanárnő kiosztotta az előző órán csak lalázott
dal szövegét. Francia nyelvű, de mellette van a fonetikus kiejtés is.
Továbbhaladtunk a középkori zenében, ezúttal a világi költészetet véve
(vágánsok, Carmina Burana).

o        Földrajz órán nem jelent meg az a tanárjelölt, akinek
helyettesítenie kellett volna Kis Kelemen tanárnőt, így a felügyelő
tanárnő kezdeményezésére előrehoztuk az osztályfőnökit. A fő téma a
március 15-i megemlékezés volt. Az osztály feladata egy élőkép
alkotása lesz, amellyel a március 15-én este, a Nemzeti Színházban
történt eseményeket ábrázoljuk. Házi feladat volt (hétfőre) külön
lapon 6-8 sorban megfogalmazni, milyen karaktert formálnánk meg
szívesen (, mivel aznap este a színházban nem tartózkodott 32
történelmi személyiség, saját figurát kell alkotni, mint például
katonatiszt vagy cselédlány).



□        Hétfő:

o        Ének órán jelen volt az igazgató úr is. Gyakoroltuk a francia
dalt, elénekeltük a többi dalt is, eljátszottuk a ritmusjátékot,
meghallgattunk egy részletet a Carmina Buraná-ból, majd kicsit
beszéltünk a műről magáról. Óra végén az igazgató úr szólt néhány szót
az osztályhoz: szemünkre vetette, hogy bár ötletes dolgokat csinálunk
órán és érdekes dolgokat tanulunk, nem elég nagy a fegyelem.

o        Testnevelésből nem volt házi feladat.

o        Irodalom órán a tanár úr kiosztotta a füzeteket, majd
Prospero nevelésének eredményéről és a valóság-illúzió ellentét
megjelenéséről volt szó, illetve, hogy a darab miben hasonlít a
színházra.

o        Matematika órán tovább gyakoroltuk a szerkesztési
feladatokat. A házi feladata geometria példatárból: 1197./b) 1198./a)
1199./a) 1200./a) és az 1201./a) példa.

o        Történelem órán belekezdtünk a tankönyv 40. (és egyben
utolsó) leckéjébe: A letelepedéstől az államalapításig. Átvettük „A
kalandozások” pontot és belekezdtünk „A magyar társadalom a X.
században”-ba. A házi feladat amunkafüzet 135. oldalán az 1. és a 2.
feladat.

o        Fizika órán a tanárjelölt tanított. Belekezdtünk „A munka és
az energia” című anyagrészbe. A mai óra témája a munka volt. Két
szöveges feladatot kaptunk házi feladatnak, de ezekhez ismerni kell az
órai anyagot:

§         Egy ló 8 km-en keresztül húzott egy szánt a Balaton jegén
600 N erővel. Hány J volt a munkavégzése?

§         Mekkora munkával emeli fel a daru a 2 t súlyú
betonalkatrészt 8 m magasra?

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://trefort8a.blog.hu/api/trackback/id/tr94994689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása